Advaced Open Water Diver

Koh Tao har varit mest dykning och idag gjorde jag klart min AOW och Nicklas blev klar med sin OW. Totalt har det blivit 7st dyk for min del. Igar gjorde jag ett nattdyk, kanske det laskigaste hittils. Sjoborrar overallt och riktigt svart att bilda sig en uppfattning om hur omgivningen ser ut nar man ser ar det man lyser pa med sin ficklampa. Idag var jag for forsta gangen under 20m ner till 28m. Gjorde en ovning dar nere som gick ut pa att se hur kroppen reagerar pa trycket. Normalt sett kan man drabbas av kvavenarkos eller 'tryckfylla' och man tanker langsamt osv. Ovningen gick ut pa att rakna ut ett antal matematiska problem. Pa ytan gjorde jag ovningen pa 24 sek, en liknande ovning pa 28m tog 12 sek. Hmmm tank om man kunde tanka dubbelt sa snabbt pa ytan ist.

Nu ska det bli lite fira av! Imorgon blir det antagligen Koh Pha-Ngan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback