Rattor och djungelvral

Ett par natter pa Long Beach akte vi vidare mot sydspetsen pa Ko Lanta for att checka in pa Bamboo resort. Har skulle va mota upp Peter och Sara som nyss anlant Thailand. Vi blev upphamtade av resorten men val framme sa finns vi visst inte med i bokningen. Vi blev installet inackorderade i anexet (personalrummet). Nasta natt skulle bli ett kap langre ner pa stranden fanns Last Resort med bungalows for 60 kr per natt, jajemen. Glada checkade vi ut fran Bamboo och in pa nasta.


Eremitkrafta pa Bamboo

Efter en vansinnigt skojig teori och fysiska utredningar om varfor det blivit hal i locket pa min vaska (teorierna finns presenterade i min nasta bok, eller nat) visade sig dessa vara helt felaktiga. Vi har rattor pa rummet ! Och fy fan va ackligt. Men det varsta var att innanfor locket fanns en pase djungelvral som Peter fraktat med anda fran Sverige. Jag saknar min djungelvral... foljande morgon vaknade man inte helt utvilad. Rattorna sprang och brakade med varandra hela natten, phuu.


Lamningar efter en knarkande ratta. 

Trotta klev vi upp for att ta en longtailbat till Ko Hai (Ko Ngagai) for lite mer øliv. Vi kom fram till en helt fantastiskt fin lang vit strand, gront vatten. Klart vackrast hittils.


Stranden pa Ko Hai

Vi hyrde en longtailbat tillsammans med en svensk familj och bagav oss ut till Ko Muk for att se pa Emerald Cave, typ turistmalet nr1 har ute.... och vilken flopp. Vi simmade genom en kolsvart grotta i 5min och kom fram till en liten liten strand och ett minilandskap som i en liten gryta. Pa vag ut igen mottes vi av turister simmande pa led langs ett rep och utanfor grottan av ett antal turistbatar. Skonare att slappa pa stranden utalfor bungalowen.

Vi stannar har ett par dagar innan det ar dags for att aka upp mot Ko Lanta igen for lite dykning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback