Antligen sol & bad

Pa plats i Nha Trang och antligen sol och bad. Det har varit lite vaxladnde moln men varmt a gott sedan vi lamnade Hoi An. Resan hit blev lite jobbig, 11 timmar i en buss med ryggstod som rackte upp till halva ryggen. 

I onsdags hyrde vi en moppe och korde ca 5km norrut, till ett slags utomhus spa, badade i lerbad och varmt mineralvatten. Nybadade fortsatte vi sedan lyxen med en helkvall pa en fisk- och skaldjursrestaurang.Menyn bestod i bla grillade tigerrakor, hummer och hajfensoppa mm. Riktigt gott och svindyrt! Ca 6 timmar senare vaknade Markus och sa var det visst dags for forsta matforgiftningen.

Dygnet efter spenderade jag pa hotellrummet. Fy fan! Nicklas lag ute i solen medans jag hade feber osv. Eftermiddagen dagen efter borjar jag bli battre och vardfamiljen tycker lite synd om mig som ligger inne och ar sjuk, de kommer upp pa rummet med mat och pysslar om mig. Hur trevliga som helst.


Nha Trang e riktigt fint och trevligt men vi borjar trottna lite pa samma strand stannar ant en dag till innan vi aker vidare mot Dalat eller Muine.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback