Dalat - Central Highlands

Nyss ankommna till Dalat. I Vietnam maste man stanna for paus 3 ganger for att klara av en bussresa pa 5 timmar. Forst kisspaus 10min och 40min senare 30min paus. Efter ytterligare en timmes resa var det dags for lunch 45 min. Antligen framme blev det incheckning pa hotellet, citywalk och frenesi pa godismarknaden. Slank bla med en flaska 20% 'jordgubbsvin' (smakade som hb med jordgubbssaft).
 
Hungriga efter bussresan gick vi till en restaurang for att kaka det varsta hittils, kanske det ackligaste pa flera ar, nogot som skulle vara file med pommes visade sig vara tunna skivor ljummet och halvratt kott med genomblota pommes. Maten skrapades at sidan och vi intog en ny restaurang.

I morgon ska vi cyckla mountainbike 90km till Muine. Vi startar 07.30 och vid 5 tiden ar det dags for andra omgangen av sol och bad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback