Aussi steak

Pa plats i Australien maste man ata steak. Det gjorde jag igar..
Hotellet tipsade om ett bra steak house, bokade bord och tog en taxi till restaurangen.

Stekarna var sorterade i menyn efter vad kossan kakat sista halvaret. Jag bestallde in en som gatt pa grasdiet.

Steken kom in och kyparen fragade om jag ville ha senap till (las, vill du att vi ska forsoka ta dod pa dej)?
Senapen kom in, det var tva sorter. Jag provade den ena, god senap ung. lite som skansk. provade den andra... lite drygt 1/10sek senare borjade jag chippa efter andan, tararna sprutade ur ogonen, kyparen kommer och fragar om det smakade bra. Jag fick ur mig ett svagt.. ja jo men valdigt stark senap. Varpa han med bred aussi dialekt skrockar "old english", sedan gar han igen.

Jag overlevde.. ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter brutalt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback