mätt och belåten

Lyckad matlagning, hemgjorda fiskburgare och mandelpotatismos. Kanske inte de roligaste tillbehören men ändå gött. Allt kravmärkt och moset/potatisen närproducerat.




Allt annat än vad man blev på restaurang Drott igår. Vi var ett sällskap som käkade till huvudrätt: stenhård och torr kyckling, kalventrecote med nått som såg ut som micrad bearnaisesås och jag som fick torr fisk dränkt i smör och typ uppvärmd potatissallad. Och till efterrätt: överfriterad camembert eller cremebrule som luktade butangas. Haha fast vi fick faktiskt några praliner efter att skickat tillbaks efterrätten. Pralinerna glömde servisen dock plocka ur plastpåsen de låg i. Undrar vart det där med snygg presentation tog vägen.

Drott igen, nej tack. Själv e bäste kock!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej, hej



Påminner lite om min matlagning häromdagen - nyttig och naggande god... efter att återigen styckat och tagit vara på älgkött var det dags att tillaga en liten del av köttet. Resultatet blev min egenhändiga köttfärsgryta med inslag av gul tumpetsvamp och trattisar. Den andra rätten blev kålpudding av älg och den tredje av detsamma blev lyxiga färsbiffar som vi sedan åt tillsammans med potatis- och grönsaksmos... mums

Postat av: Linda

Markus! Hur går det med bloggandet? Jag är inne varje dag och jag vill läsa om alla resor du gör, vad du har för dig! Jag har hört att du skaffat ny bostad i sthlm, najs. Kramar

2009-11-17 @ 04:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback